mandag den 8. december 2008

En af Internettets utallige tests..

Der findes alverdens tests på nettet, forleden dag tog jeg bare én af de mange. Den hed: ”Hvad er din mentale alder..?” Hmm.. mental alder, det må være noget med at, til alle aldre hører der en bestemt opførsel, og alt efter hvordan man opfører sig kan man åbenbart så finde ud af hvor gammel man er.
Spændende!
Nå, men den her test tog jeg altså så, og det viste sig efter jeg havde svaret på de 20 spørgsmål at jeg faktisk, mentalt, er 24 år! Godtså.. Så kan man så spørge sig selv om det er godt eller skidt at det forholder sig sådan!?!?
Hvis man på en eller anden måde skal prøve at finde frem til om det her er rigtig eller ej, så tænkte jeg allerføst da jeg læste det at NEJ det kunne da ikke passe og jeg opfører mig da nøjagtig som enhver 19-årig ville gøre. Men så da jeg begyndte at tænke lidt mere over det, så kom jeg frem til noget andet! Nu kommer det her garanteret til at lyde helt vildt højrøvet og selvoptaget, men det er altså ikke sådan ment. Jeg tænkte på at jeg faktisk hele mit liv har været den lille! Jeg er den yngste i søskende flokken, jeg er mindste kusinen – på den ene side af familien, jeg var lille Signe til spejder, størstedelen af mine venner og veninder er ældre end mig. Det må jo på en eller anden måde smitte af.
De folk jeg omgås, og som har været med mig hele mit liv, de fleste af dem har været ældre end mig, jeg er klart den yngste på min arbejdsplads. Derfor ku jeg måske godt forestille mig at jeg er modnet hurtigere end nogle andre på min alder er. Ikke så at sige at jeg nu er voksen, for det tror jeg aldrig rigtig jeg bliver, men jeg tror at man godt har kunnet mærke det lidt på mig.
Jeg har altid været en af de der som folk ikke har kunnet aldersbestemme, og når folk har snakket med mig har de ikke kunnet tro på mig når jeg har fortalt min alder – ”Er du ikke ældre?”…

Men tja, det er jo egentlig bare endnu en af disse mærkelige tests, som man ikke ved hvordan virker, og hvordan resultaterne fremkommer. Så mon ikke man bare skulle tage dem med et gran salt, leve det liv man lever, lade være med at tænke over hvilken alder man har, og så bare opfører sig lige præcis sådan som det falder en naturligt. Så bliver det da vel ikke meget bedre.

Og nårh ja, så er de da meget sjove som et godt underholdningsmoment, de tests.. specielt når nogle der er ældre end én, bliver ”målt” til at være nogle år yngre.. ;)

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

lige præcis! jeg blev 14 da jeg tog testen. tror måske man har forskellig alder alt efter hvilken situation man befinder sig i, for hvis jeg kun er 14 mentalt så ville jeg nok ikke betro mig selv min datter :)
så egentlig vil jeg bare sige gør præcis som du gør :)
knus

Louise Aaen sagde ...

du har også altid været et gammelklogt barn :-)Rigtig pænt hår i øvrigt :-)

Anonym sagde ...

Ja Tak du det bare med et gran salt, og vær dig selv tro. Ellers ville jeg jo slet ikke kunne kende dig- og det ville være rigtig sørgeligt for mig.
Knus
carsten