onsdag den 19. september 2007

En dag i svømmehallen!

Når jeg ikke går i skole arbejder jeg i de to lokale svømmehaller, Engholm og Blovstrød, henholdsvis mandag og onsdag - som svømmetræner.
I dag, på jobbet, var der den her dreng på måske 9 år som ikke ville springe hovedspring Jeg fik på en eller anden måde overtalt ham alligevel til at lave dette famøse hovedspring - eller i hvert fald at prøve på det. Det var et utroligt flot et af slagsen når man tænker på at det var første gang han rigtig prøvede, men så da han kom op af vandet satte han sig straks tilbage på bænken. hmmrf... Hvorfor nu det tænkte jeg. Peter, min hjælpetræner, og jeg havde begge givet ham en masse ros for at han gjorde det, og at det slet ikke var et spor dårligt hovedspring, så det kunne da umuligt være derfor!?!?!?!
Jeg gik hen og spurgte ham hvorfor han ikke ville, fordi han måtte jo ligesom vide hvorfor han ikke syntes han skulle lave flere spring pludselig. Men næh nej, der tog jeg fejl, det kunne han ikke.. Han ville bare ikke. Hvordan forklare man lige sådan en lille dreng at det han har gjort var noget at det flotteste man har set, i første forsøg, og at man gerne vil se mere. Tja man siger det vel bare dét...!
Men nej, det hjalp heller ikke.. Vi blev enige om i fællesskab at han skulle lave to mere og at det så var okay. Men efter det første (som ikke var nær så godt som det allerførste) gad han ikke mere igen. og sådan kunne jeg blive ved..

Det jeg tror jeg vil sige med det her er, at netop en dreng som ham, gør at min arbejde bliver spændende og udfordrene. For det med at lære børnene at svømme det er ingen sag, der skal jeg jo bare bruge den viden jeg har fået printet ind i hovedet og prøvet på min egen krop (fra min egen konkurrencesvømmer tid). Men det med at man skal formå at formidle sit budskab sådan så det er noget der lyder attraktivt og som noget man ikke kan sige nej til, det er en kunst. Håber jeg kan blive bedre til denne kunst med tiden..

Signe

1 kommentar:

Louise Aaen sagde ...

hvor sejt Signe.! Selvom han var så muggen, tror jeg nu alligevel han gemmer ordene, du sagde til ham, i sit hjerte.