lørdag den 24. januar 2009

En fantastisk oplevelse..


Som mange af jer derude ved så er jeg helt tosset med musik. Der skal helst være musik hele tiden om det er radioen eller ipod'en der kører, det er egentlig lidt ligemeget. Musikken skal bare være der. Den har en helt speciel virkning på mig, den kan både få mig til at arbejde hurtigere, men også til at slappe fuldstændigt af eller reflektere over nogle ting.

Jeg elsker simpelthen musik!

For nylig havde jeg en helt fantastisk oplevelse med musikken. Der var 150 års jubilæum i Metodistkirken, og det betød selvfølgelig en kæmpe festgudstjeneste! Der var rigtig mange mennesker samlet i kirken denne søndag morgen kl. 11! Som det hører sig med til sådan en festgudstjeneste så skulle vi synge trosbekendelsen. Jeg har altid holdt meget af melodien til trosbekendelsen, fordi den i sig selv siger en hel masse. Specielt når man når stykket; "Pint under Pontius Pilatus.." - Denne dag var ingen undtagelse, jeg blev igen meget optaget af denne melodi, men det var ikke det eneste jeg blev optaget af. Det lød helt fantastisk flot da alle disse mange mennesker sammen sang trosbekændelsen, man kunne hører at det kom lige fra hjertet fra alle! Det var så smukt, at jeg nærmest fik en klump i halsen! En rigtig god måde at fejre kirken på set fra mit synspunkt..!

Tillykke til Jerusalemskirken og Metodistkirken i Danmark!

1 kommentar:

Jesper N. Andersen sagde ...

Hej Signe
Til november skal vi have en speciel gudstjeneste i Voldhøj Kirke (www.voldhoj.dk). I den forbindelse vil det glæde mig/os, hvis vi kunne finde en ny melodi til trosbekendelsen. Har du mulighed for at fortælle mig, hvad det er for en melodi I bruger i jeres kirke?
(spændende hjemmeside du har)
Kærlig hilsen Jesper N. Andersen