torsdag den 25. oktober 2007

Så skal vi til valgurnerne!

Så er der endelig blevet udskrevet valg. Ja endelig fordi der bare ikke har været snak om andet det sidste lange stykke tid, både i TV, aviser og sågar mine samfundsfags timer.

Det er jo som vi vidst allesammen ved d. 13. november, og det bliver ret så spændende(i hvert fald for mit vedkommende). Jeg skal stemme for føste gang, hmm.. men hvad skal man så lige stemme på??? Det er nok det sværeste spørgsmål længe! Jeg har ingen anelse om hvem jeg vil stemme på, så det bliver ret så spændende. Det er vel noget med at følge ret så godt med her i de næste tre uger for at finde ud af hvad partierne hver især står for sådan helt konkret og hvad de gerne vil gøre for danmark, sådan så jeg/vi kan få en god tilværelse her i Danmark.

Men altså nu må vi se hvad der sker for der er jo også lektier, så det bliver måske kun til en blank stemme fra mig, men hvad så er det jo bare sådan! Tiden vil vise det...!

Hav et godt valg..

Signe

2 kommentarer:

Emilie Just sagde ...

Hej søs!
Blank stemme - det kan vi ikke bruge til noget. Man er nød til at tage stilling!
At stemme blankt er efter min mening det samme som at lade være med at stemme.
Så på med vanten - du er nød til at finde dit "parti".

Kys Mil

Louise Aaen sagde ...

hrm hrm tut tut - som din gruppeleder vil jeg gøre dig opmærksom på, at jeg har en griffel værre end den Proffessor Umbridge tvang Harry Potter til at skrive med på Hogwarts, derfor kære Signe: Giv din mening til kende 13 nov.

(ellers får du en eftersidning på næste ledermøde med griffel og skrivetavle)

En spejder er en, der arbejder på at finde sit eget ståsted og sin egen mening. Hun er ikke bange for at deltage i en debat og have en holdning til verden.